Transzatlanti repülőjáratokat indítana a Ryanair, egy Európából Amerikába szóló jegy árát ötezer forint alá is leszorítanák – áll a társaság ötéves növekedési stratégiájában, mellyel a brit Guardian foglalkozott.
Az ír légügyi hatóság rábólintott a Ryanair terveire, miszerint 14 európai városból ugyanennyi amerikai repülőteret érnének el. A célállomások közt van New York, Boston, Chicago és Miami az Egyesült Államokban, London, Dublin és Berlin Európában. A Ryanair négy-ötéves időtávban tervezi beindítani a járatokat, ennyi idő kell ahhoz, hogy a hosszú távú repülésre alkalmas gépek gyártóival üzletet üssön nyélbe.
A társaság közleménye szerint a tengeren túli járatok indítása logikus fejlődési lehetőség az európai piacon – az itteni fogyasztók is olcsón akarnak eljutni Amerikába és természetesen az ottani utazók részéről is megvan ez az igény.
Korábban is voltak próbálkozások arra, hogy leszorítsák a tengerentúli repülőjegyek árát – az elmúlt évtizedben a kanadai Zoom Airlines közlekedtetett olcsó járatokat Észak-Amerika és London közt, de gyorsan becsődöltek. Ugyanígy járt az 1980-as években a brit Skytrain is.
A Ryanair marketingvezetője azt mondta: a társaság költséghatékonyabb működési modellel, nagyobb forgalommal számol elődjeinél. A transzatlanti repülőjáratok egyébként a legnyereségesebbek a légitársaságok számára, de hosszú ideje a nagy múltú légitársaságok – mint a British Airways, az American Airlines és a Virgin Atlantic – uralják. A Ryanair nem feltétlenül ezek piacára lépne be, hanem új igényt generálna – ha olcsón el lehet jutni Amerikába, akkor rengetegen fognak élni a lehetőséggel, akár egy kirándulás erejéig is.
Gert Zonneveld üzleti elemző szerint sok kérdés van még a tengerentúli fapados járatokkal kapcsolatban, a Ryanair azonban elképesztően erős a rövid távú légijáratok piacán, ez a társaság működik a legköltséghatékonyabban, így még be is jöhet az üzlet.
John Strickland légügyi szakértő szerint minden a transzatlanti repülésre alkalmas gépek beszerzésén fog múlni. Nagyon kedvező üzletet kell kötniük a gyártókkal, legyen szó akár vásárlásról, akár bérlésről, de nem mindegy, hogy milyen gépekről van szó – rendkívül költséghatékonynak és olcsón üzemeltethetőnek kell lenniük.