Környezetvédők és civil szervezetek átkozzák, a fővárosi önkormányzat és a közlekedési szakma viszont megváltásként emlegeti a budai alsó rakpart tervezett bővítését – olvasható a Magyar Hírlap keddi számában.
Elviselhetetlenül megnő az átmenő forgalom a Duna bal partján, ha a fővárosi önkormányzat kiszélesíti a budai rakparti utat – állítja a Védegylet, amely szerint éppenséggel ki kellene szorítani az autókat a belvárosból. Egy másik civil szervezet, a Levegő Munkacsoport perre is vitte az ügyet: keresetet nyújtott be a Fővárosi Bírósághoz, kérve, hogy semmisítse meg a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség a beruházás környezetvédelmi engedélyét.
Szerinte a környezeti hatástanulmány nem indokolja kellőképpen a beruházás szükségességét, és nem vizsgálja az egyéb lehetséges megoldásokat. Ugyanakkor a dokumentum kimutatja, hogy a nitrogén-oxidok koncentrációja várhatóan meghaladja majd a határértéket, ami a levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint eleve kizárja a beruházás megvalósítását – érvel a Levegő Munkacsoport.
Kivizsgálták a légügyi prominensek hason csúszós balesetét: bemondás alapján állapították meg, ki volt a pilóta
2021 decemberében két gyakorlott pilóta szenvedett balesetet Debrecenben. A nemrég lezárult vizsgálat megállapította, hogy a kisrepülő pilótája „helyzeti tudatosságának csökkenése” miatt nem engedte ki a futóművet. „Ezt a leszállást elszúrtam” – mondta a 24.hu-nak a gép Európa-bajnok műrepülő pilótája.