Gazdaság

A Magyar Posta szerint helytelen a GKI felmérése

Megalapozatlannak tartja a GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérésének következtetéseit a Magyar Posta Zrt. A társaság szerint nem igaz, hogy a posta helyett a futárszolgálatot választanák a webáruházak - közölte a Magyar Posta az MTI-vel hétfőn.

Kapcsolódó cikkek

Ismertették: a Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások piacán 32,2 százalékos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.

A GKI ugyancsak hétfői közleményében ismertette legfrissebb, 250 webáruház megkérdezésével készített felmérését, amely szerint a Magyar Posta az online rendeléseknél nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki: a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. A Magyar Posta reagálásában kiemelte: a csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizálnak.

“Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11,5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott, hivatalosan auditált panaszok száma 1800 volt, amely a teljes volumen 0,016 százaléka” – írták.

Hangsúlyozták: azért sem megalapozott a GKI-felmérés, mert 2010 és 2013 között dulpájára emelkedett a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak száma. 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A Magyar Posta 2012-es évhez képest tavaly 27 százalékkal növelte az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát.

A piacon egyedülálló, hogy négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára, ezek a házhoz kézbesítés, a postahelyi átvétel, a Mol PostaPonton történő átvétel, és a csomagautomatán keresztül történő kézbesítés. A Magyar Posta Zrt. a nemzetközi irányokat követve, a hazai futárcégek közül elsőként a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban csomagautomatákat állított üzembe. Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig további tizenötöt telepítenek forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik