Nyitrai Zsolt az International Herald Tribune szerdai számában található egész oldalas fizetett hirdetést kifogásolta, mert szerinte nem helyes, hogy a Magyarországot sújtó pénzügyi válság idején az adófizetők pénzéből a kormány külföldi propagandát folytat.
A fideszes politikus a hirdetést tartalma miatt sem tartotta elfogadhatónak, mert abban az szerepel, hogy Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton jár az euró bevezetéséhez, illetve, hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be, merész intézkedéseket foganatosított a költségvetési hiány mérséklésére és összehangolt erőfeszítést tesz, hogy az üzleti életnek barátságos környezetet teremtsen.
A kormányszóvivő reagálásában közölte: “Rossz helyre lő a Fidesz”, hiszen nem a kormány, hanem magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a “Budapest winter invitation” kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban.
Mint Daróczi Dávid írja, a hirdetést a turisztikai cégek és a Magyar Turizmus Zrt. Közösen fizette.