Eredményt legkorábban január végén lehet majd hirdetni a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 3514 darab, egyenként 100 ezer forint névértékű, 99 százalékos tulajdoni hányadát megtestesítő részvény megvásárlására kiírt tenderen – tudta meg a FigyelőNet az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-től.
A Csepeli Szabadkikötő (Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt.) értékesítési pályázatát az ÁPV Rt. már második alkalommal írta ki, mert az első pályázati fordulót – nem elvárt szakmai minőségű pályázatok beérkezése miatt – a kiíró eredménytelenné nyilvánította. Az első kiíráskor ugyanis három ajánlat közül kettőt érvénytelennek kellett nyilvánítani. Ezt követően viszont az ÁPV úgy ítélte meg, hogy az így kialakult helyzet nem szolgálná a valódi versenyt.
A mostani körben megtörténtek már a pályázati anyagok beadásai, amelyeknek a szakmai értékelése jelenleg is folyik. Azt még nem lehet tudni, hogy ez a kör eredményes lesz-e vagy sem, azt viszont igen, hogy a mostani fordulóban két pályázó van versenyben: egy német befektető, a Rhenus-csoport, és egy magyar pályázó, az Erdért konzorciuma.
A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában levő MAHART-Szabadkikötő (MSZ) Részvénytársaságból szétválással jött létre tavaly. A kiválás célja az volt, hogy az átalakult MAHART-Szabadkikötő Rt. tulajdonában álló földterületek, a földterületen álló felépítményekkel és a kapcsolódó infrastruktúrával együtt, a tartósan állami tulajdonban maradó MSZ vagyonát képezzék.
A 355 millió forintos alaptőkéjű BSZL rendelkezik többek között a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, 75 évre szóló haszonélvezeti joggal a Mahart-Szabadkikötő Rt. földterületeire, illetve az azokon álló felépítményekre és a kapcsolódó infrastruktúrára, a kikötő üzemeltetéséhez szükséges egyéb eszközök tulajdonjogával, illetve az átalakult Mahart-Szabadkikötő Rt. leányvállalataiban birtokolt részesedésekkel.

