A világ második számú lapképernyő-gyártója 328 milliárd von (333,2 millió dollár) adózott eredményre tett szert az egy évvel korábbi 35,4 milliárd vonhoz képest, és 44,5 százalékkal haladta meg a harmadik negyedévi 226,9 milliárdot. A cég adózott eredménye hat negyedéven belül először nőtt éves összehasonlításban, és jóval meghaladja az elemzők által várt 268,4 milliárd vont is.
A forgalom 34 százaléka származott tévéképernyők eladásából, a 2004-es utolsó negyedévi 15 százalék és a harmadik negyedévi 29 százalék helyett.
Bár elemzők szerint a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, mert a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött, és ez lefelé nyomja az árakat, az LG.Philips újabb beruházásokat tervez: 2007-ben üzembe helyez még egy gyártósort, és ezzel majdnem megkétszerezné laposképernyő-gyártó kapacitását. Így a világ első számú gyártója lehetne, második helyre szorítva az ugyancsak dél-koreai Samsung Electronicsot.
Az LG.Philips csütörtökön kiadott előrejelzése szerint a folyadékkristályos képernyők ára átlagosan 5 százalékkal csökken a mostani, első negyedévben, ezt a cég a szállítások ugyancsak 5 százalékos növelésével ellensúlyozza.
