Gazdaság

Ismét megbüntette a Corát a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 5 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.

A Cora 2005. március második felében egymilliós példányszámban közzétett reklámkatalógusában reklámozta az általa forgalmazott Dimarson klímaberendezést. A Versenytanács határozatában megállapította, hogy – ellentétben a reklámújságban állítottakkal – a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetni a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül – a helyi adottságoktól függően – további költségeket is felszámítottak a vásárlónak.


A Cora reklámtevékenysége ott volt kifogásolható, hogy szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei – áll a GVH közleményében.


A Versenytanács megállapította, hogy a Cora reklámozási magatartása a versenytörvény rendelkezéseibe ütközött, és ezért ötmillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a jogsértő vállalkozást.


A jelen ügyben elmarasztalt Cora ellen a közelmúltban a GVH Versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt egymillió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik