A Tárki vizsgálta tavaly év végén több mint ezer fős reprezentatív kutatással, hogyan töltik a magyarok tízperces vagy többórás szabadidejüket. A felmérést a Nespresso rendelte. A céget leginkább az érdekelte, mennyit kávézunk, de több is kiderült a kutatásból.
A vizsgálat szerint a 10 perces szabadidőben a legnépszerűbb kikapcsolódási mód a kávézás, 67 százalék nyilatkozott így. Ezen kívül a beszélgetés és a sétálás a leggyakoribb, a cigarettáért pedig a megkérdezettek 31 százaléka nyúl.
Hosszabb szabadidejét a magyar lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.
A több mint 60 országban, mintegy 8 ezer munkatárssal működő Nespresso székhelye a svájci Lausanne-ban található, anyavállalata, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszeripari társasága. A Nestlé 2013-ban 10,0 milliárd svájci frank (2700 milliárd forint) adózott nyereséget ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. A cég forgalom nem egészen 3 százalékkal, 92,2 milliárd svájci frankra nőtt.
A nyilvános cégadatok szerint a Nestlé Hungária Kft. nettó árbevétele 2013-ban 109,77 milliárd forint volt, szemben az előző évi 103,43 milliárd forinttal. Adózott eredménye tavalyelőtt 1,7 milliárd, míg az azt megelőző évben 425 millió forintot tett ki.