A jövő héten tárgyal arról a kormány, hogy milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót az után, hogy az Európai Bizottság mélyreható vizsgálatot kezdeményezett az ügyben és ennek lezárásáig megtiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását.
A Kormányzati Információs Központ közölte: a kormány párbeszédre törekszik, de kiáll Magyarország érdekeiért. Hangsúlyozták, hogy az Európai Bizottság a vizsgálattal nem kérdőjelezi meg Magyarország jogát arra, hogy reklámadót szabjon ki, illetve hogy megállapítsa a megfelelő adókulcsokat. A bizottsággal és az érintett szereplőkkel lefolytatott egyeztetések nyomán a kormány „azt a következtetést vonta le, hogy a vonatkozó jogszabály bizonyos fokú módosítására lehet szükség”.
Az Európai Bizottság arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal, a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs ugyanis tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.
