Bár csak csütörtökön zárták le a Margit híd és a Batthyány tér közötti HÉV-alagutat, már hétfőn tudtak a kivitelezők a hibáról – állítja a fonódó villamos építésén dolgozó, névtelenséget kérő végzős mérnökhallgató.
Mint azt a BKV-Figyelőnek írt leveléből kiderül, a HÉV alagútjának megerősítése eleve nem úgy valósult meg, ahogyan azt eredetileg megtervezték. Az új villamosvonal jelentős terhelésnövekedése miatt az eredeti tervek szerint hónapokra le kellett volna zárni a teljes alagutat, és egy teljesen új alagutat kellett volna építeni egy erősebb és vastagabb födémmel, amelyre azonban nincs uniós forrás. A BKK és a főváros pedig nem volt hajlandó plusz költséget biztosítani. Lehetséges, hogy az egész fonódó építését felfüggesztik.
Fotó: BKK
A gyakornok szerint az alagút tetejének repedéseit már hétfőn észrevették, de a kivitelező mérnökei arra utasították őket, hogy ne foglalkozzunk vele. Később csütörtökön, amikor kiderült, hogy az alagútba kisebb betondarabok potyogtak le, még mindig nem azonnal állították le a forgalmat, csak este. Az alagút hibáiról teljes hírzárlatot is elrendeltek, de szivárogtak az információk. A hallgató szerint eredetileg váltóhibára akartak hivatkozni.