Az év végére már százmillió forintra is rúghat az az összeg, amibe a BKK-nak a Parlamenttől száz méterre lévő ideiglenes trolivégállomás fenntartása kerül – írja az Index.
A Földművelésügyi Minisztérium mögött tolatással fordulnak vissza a trolik, mert a felújított Kossuth térre többé nem fordulhatnak ki. A BKK munkatársai egész nap fehér műanyagszékeken ülve várják, hogy a troli balra forduljon a Kozma Ferenc utcán, odamenjenek, leakasszák az áramszedőket és áttegyék az ellenkező irányba haladó vezetékekre.
A Nagy Imre-szobor körül fordulhatnának ugyan a trolik, de itt a belváros nem engedi kiépíteni a felsővezetéket, a legközelebbi háztömb körül pedig a lakók kemény ellenállása miatt nem lehet megtenni a manővert. Az sem elhanyagolandó szempont, hogy a házban, ami körül a troli megfordulna, a Lipótvárosért Egyesület elnöke közös képviselő, a kerület vezetésének pedig nem éri meg semmibe venni az egyesületet.
Havonta közel 3 és félmillió forintba kerül a kényszermegoldás, amire megoldást az jelenthet, hogy új, önjáró trolik érkeznek a fővárosba, melyek 4 kilométert áramszedő nélkül is meg tudnak tenni. A megoldás viszont nem ilyen egyszerű: a trolikat pályázattal finanszírozták, a feltételek közt szerepelt, hogy nem lehet egyetlen vonal kiváltására felhasználni a járműveket.
Ha a szükséges források rendelkezésre állnak, később további 84 trolibusz érkezhet, ezzel már megvan a lehetőség arra, hogy rendezzék a problémát, de kiszámíthatatlan, hogy erre mikor kerül sor. A belvárosi önkormányzat az Index értesülése szerint elutasítja a felsővezetékek kiépítését, ugyanakkor azt írták, hogy a lakók érdeke is a helyzet megoldása, így örülnének, ha ide kerülnének az új trolik.