Egy uniós kutatási konzorcium ezért most új módszerrel próbálkozik az autók visszaszorítása érdekében: a CityMobil projektben vezető nélküli, autonóm, saját, speciális kötött pályán haladó járművet terveztek, amely elsősorban a rövid távolságokra indulókat szállítaná.
Az új koncepció szerint összeállított kisbuszokat elsőként reptereken próbálták ki, mégpedig az így távolabbra helyezhető parkolók és a terminálok közötti forgalom mérséklésére. Az eddigi, a londoni Heathrow-n szerzett tapasztalatok szerint a szűk, magas szegéllyel határolt aszfaltfolyosókon haladó elektromos járművek határozottan csökkentik a koccanásos balesetek számát, a káoszt és a légszennyezést. Öt-hat utast szállítanak egyszerre, akik ezen eszközök igénybevételével átlagosan 8,5 percet takarítanak meg a korábban itt sofőrök által vezetett buszokhoz képest.
A CityMobil fejlesztői persze a városokban is tesztelik a rendszert. Így járatok működnek Cardiffban, ahol a városközpontot kötik össze egy külső kerülettel. Itt időnként sofőr is beül a járgányokba, amelyek így meghatározott, és elkerülhetetlen csomópontokon zökkenőmentesen csatlakozhatnak a forgalomba. A CityMobil rendszer további tökéletesítésére mintegy 40 millió fontot költenek majd az elkövetkező néhány évben; a megoldás így hamarosan Rómában, Trondheimban, Castellónban és Londonban is élesben működhet.