Évente több milliárd forintot takaríthatna meg a BKV, ha a 150 új autóbuszt maga üzemeltetné és nem szervezné ki a szolgáltatást. Ezt az öszeget a Budapesti Közlekedési Központ belső szakértői anyaga állapítja meg.
A 75 szóló és 76 csuklós buszra az év elején kiírt közbeszerzési pályázatra pénteken tesznek árajánlatot az előminősítésen túljutott jelentkezők: a BKV-nak alvállalkozásban buszjáratokat üzemeltető, Széles Gábor érdekeltségébe tartozó VT-Transzman Kft., a Volán alvállalkozói körébe tartozó Color Tours Kft., valamint az Orangeways City Kft.
A tender 150 buszra szól, és a Népszava információja szerint már ennél a darabszámnál is inkább megérné, ha a BKV nem alvállalkozásba adná buszágazatának csaknem ötödét, hanem maga üzemeltetne új buszokat.
A lap úgy tudja, a szakértői számítás 500 buszra szól: ennyi jármű esetében a két üzemletetési modell közötti költségkülönbség évente mintegy 6 milliárd forint lenne, de 150 busznál is csaknem 2 milliárd forint a saját üzemeltetés javára.