Gazdaság

Figyelő TOP 200 – megújulással a felemelkedésért

A hazai és a külföldi pénzvilág neves tagjai tartanak előadásokat a Figyelő TOP200 konferencián október 15-én, csütörtökön. Az FN tudósít a helyszínről.

A konferencia célja az innováció és a megújulás szerepének bemutatása az ország felemelkedésének folyamatában.
Az előadók névsorában a hazai előadók között szerepel Bojár Gábor a Graphisoft Nyrt. igazgatóságának elnöke, Csányi Sándor, a OTP elnök-vezérigazgatója, Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, valamint Bogsch Erik, a Richter Gedeon vezérigazgatója is.

Külföldi gazdasági szakemberek és egyetemi tanárok közül John Child, a Birminghami Egyetem professzora, Wallace J („Wally”) Hopp, a Michigani Egyetem professzora és Marcus Orlovsky , a londoni székhelyű Bryanston Square oktatásmenedzsment tanácsadóiroda alapítója.

Állásinterjú Skype-on

Marcus Orlovsky , a londoni székhelyű Bryanston Square oktatásmenedzsment tanácsadóiroda alapítója többek között a társadalmi hálózatok építésének fontosságáról és látásmódunk megreformálásról beszélt előadásában. Elmesélte, hogy egy a facebook státuszában meghirdetett be nem töltött állásra pillanatokon belül 8-9 önéletrajzot kapott. Az egyik jelentkezővel egy órán belül a Skype-on lebonyolították az állásinterjút és az illető még aznap munkába is álhatott.

Orlovsky szerint ez is bizonyítja, hogy új tempóra váltott a kereslet és a kínálat becsatornázása. Ezzel együtt felgyorsult a média hírfogyasztás is. A hírek 14 percen belül értéküket vesztik.

Web 2.0 vállalaton belül

Hajdu Péter, a Cisco Inc. üzletfejlesztési igazgatója, a feltörekvő piaci stratégiákról beszélt és szintén kiemelte az internetes társadalmi hálózatok fontosságát és azok jótékony hatását a vállalati hatékonyságra. Ma már a felhasználók is tartalmat hoznak létre, melyet a vállalatok szinte azonnal hasznosíthatnak.

A piaci, technológiai átalakulások sokrétűsége pedig a prioritások sokaságát eredményezi Hajdu Péter szerint. A felső vezetés átalakításáról és fejlődéséről szólva elmondta, hogy a közös döntéshozás, a döntéshozói kör bővítésével a vállalatok hatékonyabb működését képesek biztosítani. A kreatív vállalatvezetés Hajdu Péter szerint üzleti célokat szolgál. Erre remek példa a web 2.0-ás felületek vállalaton belüli felhasználása. Belső céges blogok, a wikipedia rendszerét másoló belső wiki-k, vagy akár céges youtube alkalmazása.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik