A Magyar Nemzetnek Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: “Befejezzük és 2014 tavaszára átadhatjuk a budapestieknek a 4-es metrót”. A lap szerint a beruházás teljes költsége immár 452 milliárd forintra nőtt.
A Népszabadság felidézi, hogy a Siemens 2006-ban 108,85 millió eurós szerződést kötött a BKV-val. A beruházás eredeti befejezési határideje 2010. április 25. volt, ám a cég addig hozzá sem jutott a munkaterülethez, és kötbérigénye 2012 nyarán már 63,9 millió, egyéb díjakkal, költségekkel, kamatokkal összesen 70 millió euró volt.
A közgyűlés által jóváhagyott megállapodás szerint – amelyhez a felügyelő szerveknek még hozzá kell járulniuk – a főváros, illetve a BKV az eredeti szerződés keretösszegénél 32 millió euróval fizet többet a Siemensnek a 4-es metró áramellátó, automatikus vonalvezérlő, felügyeleti és biztonsági rendszerének gyártásáért és telepítéséért, cserébe a cég lemond valamennyi kár- és kötbérigényéről, az átadási határidő pedig 2014 márciusára módosul.
A metróvonal építését néha emberi tényezők akadályozták. Pedig, aki annak idején belevágott, sikernek tartja.