Gazdaság

Tanácsadás Skype-on

Európában az internethasználók több mint fele már hallott a VoIP (voice over internet protocol) internetes telefonálásról, de csak 8 százalékuk próbálta ki - derül ki a Forrester cég egyik friss tanulmányából.

A technológiai kutatóintézet szerint az utóbbiak szűk csoportjának is közel fele (az összes nethasználó 3 százaléka) feladta ezt a telefonálási lehetőséget. Ma elsősorban az új technológiák iránt érdeklődő magasan képzett férfiak beszélgetnek a neten. A felhasználók alacsony számát azzal magyarázzák, hogy a legtöbb ilyen szolgáltatás nem elég felhasználóbarát és sokan nem tartják megbízhatónak az interneten zajló csevegéseket. Számos cég kínál megbízható, kiváló hangminőségű telefonálást, azaz úgynevezett menedzselt VoIP-t, de a „köznépre” fókuszáló szolgáltatók is számos újdonsággal próbálnak minél több internetezőt magukhoz csábítani.

Az egyik legnépszerűbb megoldás, a Skype program legújabb változata például lehetővé teszi, hogy bárki (!) telefonos tanácsadói szolgálatot indítson, és pénzt kérjen saját okos tanácsaiért. Így többek között akad tajvani mérnökhallgató, aki a külföldi egyetemekre való bejutás rejtelmeibe avatja be az érdeklődőket, de lehetőség van pénzügyi vagy nyelvi tanácsadásra is. A hívás árában a felek a beszélgetés elején megállapodhatnak, percdíj vagy egyszeri költség alapján. A Skype Prime használatért a szolgáltató a befolyt összeg 30 százalékát tartja meg, a pénzt pedig a tanácsadó a PayPal online fizetőrendszeren keresztül tudja megkapni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik