Gazdaság

Megafúzió készül a játékiparban

A világ legnagyobb számítógépes játékokat előállító cége jöhet létre azzal, hogy a francia Vivendi médiacsoport játékrészlege egybeolvad amerikai versenytársával, az Activision céggel. Az üzlettel olyan, ma kategóriájukban piacvezető játékok kerülhetnek egy fedél alá, mint a World of Warcraft vagy a Call of Duty és a Guitar Hero.

A Vivendinek 9,85 milliárd dollárba kerül az ügylet, amelyből majdnem 19 milliárd dollár értékű új vállalat jön létre: az Activision Blizzard, 3,8 milliárd dolláros éves forgalommal. Az ügyletbe bevitt Vivendi-részleget 8,12 milliárd dollárral számítják be a vételár „természetbeni” részeként, és a Vivendi további 1,73 milliárd dollárt fizet készpénzben. Formailag a Vivendi megveszi az Activisiont, és abba beolvasztja a saját videojáték-részlegét, majd az így létrejövő új cégben, az Activision Blizzardban végül 68 százalékos részesedése lesz.

Az új cég nagy előnyre tehet szert azzal, hogy egy tető alá hozza az Activision konzolok számára gyártott játékait a Vivendi internetes társas szerepjátékaival. Ez utóbbiak csúcstartók abban is, hogy eddig az egyetlen európai játékprogramok, amelyek a megszokottal ellenkező irányban fejlődnek: európai fejlesztésűek, de Ázsiában is átütő sikert arattak.

Idén az első háromnegyed évben a Vivendi Universal Games elektronikusjáték-részleg 49,8 százalékkal növelte a bevételét, 716 millió euróra, a tavalyi első kilenc hónaphoz képest. Az üzemi eredménye 86 százalékkal 160 millió euróra ugrott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik