A vasúti pályahálózatot fenntartó céget a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő alapította, de a MÁV tulajdonába kerülne. Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a lapnak elmondta, hogy az új társaság venné át a pályafenntartáshoz szükséges ingatlanvagyont, és oda kerülnének a munkavállalók is.
A lap utalt rá: az Európai Unió kifogást emelt az ellen, hogy a vasúti holding része legyen a pályaműködtető cég, de ezt az elképzelést Magyarország mellett parlamenti képviselőin és vasútvállalati vezetőin keresztül Ausztria és Németország is támogatta.
Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a lapnak azt mondta: a tízéves stratégiában szerepel új vontatójárművek beszerzése, de jelenleg a személykocsipark megújítása az elsődleges. A program zászlóshajója a saját fejlesztésű, új InterCity-kocsi, forgalomba helyezésének hatósági engedélyeztetése jelenleg zajlik.