Az Index információi szerint a kormány létrehozna egy 100 százalékban állami tulajdonú céget, amely átvenné és kezelné a teljes, évente mintegy 40 milliárd forintot kitevő állami reklámbüdzsét. Állítólag Nemzeti Kommunikációs Ügynökség lesz a neve.
Ezeket a pénzeket a rendszerváltás óta különböző magán médiaügynökségek kezelték. A második Orbán-kormány óta a legtöbb állami pénzt egyetlen egy ügynökség, az IMG oszthatott szét a médiacégek között – emlékeztet a portál.
Retteghet a jobboldali média?
Az ügynökség létrehozása azt vonhatja maga után, hogy médiaügynökségek elveszítenék a kormányzati és az állami cégek hirdetési megrendeléseit, és kiszorulnának az állami hirdetések szétosztásából – ez pedig az egész médiát érintené, még a jobboldali sajtónak is váratlan húzás lenne.
Az Index értesülései szerint a Heti Választól és a Magyar Nemzettől is olyan üzleti terveket kértek be a tulajdonosok, amikben azt vizsgálták, hogy fenntarthatóak lennének-e ezek a kiadványok hosszú távon állami támogatás nélkül.
Állítólag mindkét lapnál az derült ki, hogy az állami pénzek nélkül a jelenleginél lényegesen nehezebb helyzet állhat elő a működésükben.