Gazdaság

Budapesten lehet a Vodafone HR-központ

A Vodafone magyarországi leányvállalata jó eséllyel pályázik az anyacég belső üzleti folyamatainak a kiszervezése (business process outsourcing – BPO) kapcsán felvetődő globális megbízásra – értesült a Világgazdaság.

A világ vezető mobilszolgáltatója néhány éve határozta el, hogy a hatékonyságnövelés jegyében belső adminisztrációját világméretekben átszervezi és egy-egy helyre csoportosítja, míg az alaptevékenységhez szorosan nem kapcsolódó egyéb – főként üzemeltetési – feladatokat külső cégekre bízza. A Világgazdaság információi szerint a BPO-folyamatok közül most a személyzeti (HR) és bizonyos könyvelési, számlázási feladatok vannak soron.

A megbízás kapcsán kezdetben még négy ország jött szóba, a finisben viszont már csak kettő – a cseh és a magyar leányvállalat – verseng a több száz fős létszámbővítést jelentő globális megbízásért. A „versenytárgyalások” már a végső szakaszukhoz érkeztek; hamarosan végleges döntés születhet a kérdésről, s a lap értesülései szerint a magyar leányvállalat esélyei jobbak. A Vodafone Magyarországnál egyelőre nem kívánták kommentálni az információkat. A mobilszolgáltató újonnan kinevezett vezérigazgatója, Beck György januárban ugyanakkor megerősítette, hogy mint korábbi cégeinél, a Vodafone-nál is el akarja érni, hogy Magyarország jól látható helyen legyen az anyavállalat térképén.

A Vodafone-nál folyó külső kiszervezési hullám egyik nagy projektje keretében az informatikai fejlesztéseket és az IT-rendszerek irányítását Budapesten az egyik meghatározó outsourcing cég, az EDS Magyarország nyerte el. Erre a feladatra az anyacég két nagy partnerrel szerződött, az EDS mellett az IBM-mel. Az, hogy hol melyik társaság veszi át a feladatot, az adott leányvállalatnál lévő számlázási rendszertől függött.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik