Belföld

Átszabják a buszhálózatot a 4-es metró miatt

4-es-metro(960x640)(6).jpg (4-es metró)
4-es-metro(960x640)(6).jpg (4-es metró)

A felszínen is átszervezik a tömegközlekedést, ami a főváros nagy területén és az agglomerációban is menetrendváltozásokat jelent majd.

Az új metróvonal tavaszra tervezett elindulásával jelentősen változik Budapest buszhálózata. Az M4-es metróvonal ugyanis alternatívát jelent a nagy forgalmú 7-es buszcsalád, a 47-es és a 49-es villamos mellett, Kelenföldtől – a nyugati agglomerációból a XI. kerületig közlekedő sűrű autóbuszvonalak végpontjától – pedig gyors, kényelmes közlekedési lehetőséget biztosít majd a belvárosba – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn.

Az utasok véleményére is kíváncsiak

Kiemelték: az új metró elindulásához kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtja végre. Ez közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolibuszvonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást. A változások véglegesítése előtt azonban az utasok véleményét is szeretné megismerni a főváros. Ezért hivatalos honlapjukon, a Budapest Portálon és a BKK honlapján szövegesen és interaktív térképen is megtekinthetőek lesznek a tervezett változások. A javaslatokat, észrevételeket január végéig várják.

A 4-es metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, átszállási lehetőséget biztosítva a 2-es és a 3-as vonalakra. A többi metróvonalhoz hasonlóan az első vonatok 4.30 körül, az utolsók 23.30 körül indulnak a végállomásokról, a járatsűrűség a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 2-3 perc, a hétköznapokon és a hétvégén napközben 5 perc, az esti időszakban 10 perc lesz.

Alaposan átszabja a budapesti tömegközlekedést

A 4-es metró elindulásához kapcsolódó felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással. A tervek szerint mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolibuszvonalon kell jelentős változásra – vonalak összevonására, meghosszabbítására vagy rövidítésére, új járatok indítására és ezzel párhuzamosan egyes jelenlegi vonalak megszüntetésére – számítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik