A 77 millió euró összegből 50 millió eurót az M0 autópálya 40 kilométeres szakaszának megépítésére fordítja Magyarország, míg 27 millió eurót vasútfejlesztésre, s minkét hitel csökkenti infrastrukturális lemaradásunkat – fogalmazott Veres János.
Hozzáfűzte azt is, hogy a hitel futamideje 25 év, 7-8 éves türelmi idővel és EURIBOR közeli kamatszinttel, miközben nem számít fel az EIB rendelkezésre tartási jutalékot és kezelési költséget.
Az M0 autópálya beruházási összköltsége 335 millió euró, s ennek 85 százalékát az EU Kohéziós Alapja biztosítja – tette hozzá a pénzügyminiszter.
A vasútfejlesztéshez felvett 27 millió euró hitel a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal 2008-ra elkészülő rehabilitációját szolgálja, amelynek keretében összesen 135 millió eurót fordít beruházásra a MÁV.
Wolfgang Roth bejelentette, hogy az EIB a Magyar Fejlesztési Bankkal karöltve kész 500 millió eurós garanciakeretet biztosítani a magyar önkormányzatok számára annak érdekében, hogy a fejlesztésekhez a saját erő hiányát garanciával pótolják. Hozzátette azt is, hogy ez a garanciakeret költségvetésen kívüli tételnek számít.