Gazdaság

A Gyermely nyerte a tésztapert

El kell távolítani a kereskedelmi láncok polcairól a Korona tésztákat, miután a Gyermely Rt. jogerősen pert nyert a Mary-Ker Kft.-vel szemben. A Gyermely milliárdos nagyságrendű kártérítési pert is indít a Mary-Ker ellen.

A Gyermely Rt. közleménye szerint a Fővárosi Ítélőtábla kimondta: a Mary-Ker Korona tésztájának csomagolása megtévesztően hasonlít a Gyermelyiére, ezért eltiltotta a céget a további tisztességtelen piaci magatartástól.


A Fővárosí Ítélőtábla április 28-án helybenhagyta a Fővárosi Bíróság korábbi döntését, ezzel jogerőre emelkedett az az ítélet, amelynek értelmében a Mary-Ker Kft. tisztességtelen piaci magatartást valósított meg azzal, hogy Korona márkanevű tésztáját a Gyermely Rt. termékéhez a megtévesztésig hasonló csomagolásban hozta forgalomba.


A közlemény szerint mivel eltiltották a további jogsértő magatartástól a Mary-Ker Kft.-t, a kereskedelmi egységekben el kell távolítani a Korona termékeket a polcokról. A Gyermely Rt. a több éves tisztességtelen piaci magatartás miatt milliárdos nagyságrendű kártérítési pert is indít a Mary-Ker Kft. ellen.
Az AC Nielsen független piackutató cég tanulmánya azt mutatja, hogy a Mary-Ker piaci részesedése 1999-ben – az első olyan évben, amikor a cég a Gyermelyiéhez hasonló csomagolást használt – 5 százalékkal növekedett, és többlete a Gyermely akkori kampánya ellenére 3 százalék körül stabilizálódott. Ez a felmérés képezi egyébként az alapját annak a kártérítési eljárásnak, amelyet a Mary-Ker ellen indított a társaság.


A pereskedés a két cég között 1999 óta tart. A Gyermely Rt. hiába nyert 1999 tavaszán első fokon pert, a Mary-Ker-nek közben sikerült ipari mintaoltalmat szereznie a csomagolásra, amire hivatkozással 2000-ben a Legfelsőbb Bíróság elutasította a Gyermely keresetét. A per ezután az ipari mintaoltalom megszüntetéséért folyt, majd amikor ezt a Legfelsőbb Bíróság 2002-ben megsemmisítette, kezdődhetett a perújítási eljárás.
Az MTI-hez eljuttatott közleményében a Magyar Márkaszövetség is üdvözölte az ítéletet. A szövetség szerint “tarthatatlan, hogy egyes cégek a nagy reklám-költségvetésű társaságok kárára, azok márkaneveit, vagy csomagolását utánozva szereznek piaci részesedést”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik