A Tesco résesedése a brit kiskereskedelemben 30,5 százalékos a TNS kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint. Az eredmények nyilvánosságra kerülése után az ASDA közölte: a brit hatóságoknak vizsgálatot kellene indítaniuk a Tesco ellen, mert ekkora piaci részesedés már korlátozhatja a versenyt. A verseny melletti elkötelezettségét a Wal-Mart leánycég újabb, jelentős akciók meghirdetésével is nyomatékosította – írja a BBC.
A Tesco úgy látja, hogy a TNS adatai félrevezetők, mert a kutatók nem vették figyelembe több más áruházlánc – például a Marks & Spencer – élelmiszer-eladásait; ezekkel együtt ugyanis piaci részesedésük mindössze 16,7 százalékos lenne, ugyanakkora, mint az ASDA-é.
Korábban fordítva volt
Augusztus elején a Tesco kérte a hatóságok segítségét: akkor az ASDA azzal reklámozta áruházait, hogy azok „hivatalosan az Egyesült Királyság legolcsóbb szupermarketei”. A Tesco szerint a szlogent alátámasztó kutatás kicsi és nem reprezentatív minta megkérdezésével készült. A hatóságok akkor helyt adtak a Tesco panaszának.
