Gazdaság

Megbüntették a Corát

Megtévesztette a vásárlókat a Cora, ezért a GVH 1 millió forintra büntette.

A Cora hipermarketlánc az árengedményes, 5 literes, hordós kiszerelésű Becker sört úgy hirdette, hogy az a Cora egyes áruházaiban már az akció kezdetekor sem állt rendelkezésre, egyes további áruházaiban pedig csak minimális mennyiség volt belőle. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a jogsértő magatartásért 1 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.


A versenytörvény szerint jogellenesnek minősül a gazdasági versenyben a fogyasztók megtévesztése úgy is, ha a vállalkozás különösen előnyös vásárlás hamis látszatát kelti.


A versenytanács gyakorlata alapján a becsalogató reklám abban az esetben minősül versenytörvénybe ütközőnek, ha valószínűsíthető, hogy a vállalkozás a reklámkiadványában előnyös vásárlás látszatával hirdetett, azonban az üzletben a kis mennyiségben vagy rendelkezésre egyáltalán nem álló termék helyett a fogyasztók olyan árut is megvásárolhatnak, amelyet a reklám hiányában nem (de legalábbis nem a reklámozó vállalkozástól) vásároltak volna meg.


A Cora reklámújságjaiban ugyan minden esetben feltüntette, hogy az árengedményes, 5 literes, hordós kiszerelésű Becker sörre vonatkozó ajánlat „a készlet erejéig érvényes”, azonban ezt annak ellenére hirdette, hogy az akciós termék a Cora egyes áruházaiban már az akció kezdetekor sem állt rendelkezésre, egyes további áruházaiban pedig csak minimális mennyiség volt belőle.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik