A Csillag István volt gazdasági miniszter által 2004 szeptemberében megkötött szerződés szerint a Kiskunfélegyháza-Szeged közötti autópálya-szakasz megépítése után 2006. január 1-jétől 2030-ig a magyar állam inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix százezer euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt-nek.
Az ügylet részeként korábban az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. 83 millió euróért 40 százalékos tulajdonrészt szerzett az AKA Rt.-ben, amelyet a HVB által nyújtott hitelből finanszírozott a Mayar Fejlesztési bank garanciája mellett. A megállapodás részeként az államnak 2006. január 1-jétől 2009-ig vételi opciós joga van az AKA Rt. fennmaradó, 60 százalékos részvénycsomagjának megvásárlására.
Az AKA Rt. megbízásából a Bouygues és a Bauholding-Strabag építi tovább a sztráda országhatárig tartó, 14,7 kilométeres szakaszát.
