Dobpergés, tömjénfüst és némi hozsanna kíséretében dobta piacra a Microsoft második generációs konzolját, az Xbox 360-at. Mindez az Egyesült Államokban közvetlenül a Hálaadás-napi hosszú hétvége előtt történt, ahonnan a marketingesek az igazi karácsonyi szezont számítják. Felismerték, hogy e dátum környékén szívesebben nyílnak meg a pénztárcák a terméklegendák előtt, mint az év korábbi időszakában. Ez az új Xbox debütálásánál is beigazolódott. A játékrajongók fanatizmusát jól érzékeltetik a boltok előtt kígyózó sorok. A termék premierjét megelőző éjszakát nem kevesen az üzletek ajtajánál hálózsákban virrasztották át. S nem maradt el a kifogyó árukészlet miatti dühöngés sem, amit tovább fokoztak az aukciós portálokon felbukkanó horrorisztikus árak. Az eBay-en a játékgép bemutatását követő másfél napban 8 ezer Xbox cserélt gazdát az átlagos eladási ár duplájáért, így a full extrás változatért 800 dollárt (160 ezer forint) kellett leperkálni.
Xbox-vásárlók. Éjszaka is virrasztottak.
Hasznos mennyiséggel hazánk nem járul hozzá a Microsoft tervszámaihoz, miután Magyarországra – kis piac lévén – a gyártó közvetlenül nem szállít Xbox 360-as gépeket, azokat a kereskedőknek az unió más országaiból kell beszerezniük. A cég láthatóan a fejlettebb „gamer társadalommal” rendelkező országoktól várja, hogy a konzolból a premiert követő negyedév alatt 3 millió darabot felvegyenek. A Microsoft bizakodását nehéz lesz letörni. Friss konzol-áruval karácsonykor ugyanis kizárólag a redmondi óriás lesz jelen a piacon.
E tény azonban nem kedvetlenítette el a piac első helyezettjét, a Sonyt. Sőt, a PlayStation 2 (PS2) és PlayStation Portable (PSP) gyártója a Microsoft nagyravágyó tervei hallatán megemelte saját konzoljainak eladási prognózisait. Eszerint mostantól 2006 márciusáig 14 millió PS2-t és ugyanennyi PSP-t kíván eladni a japán gyártó, az ellentámadással pedig, ami a PlayStation 3 formájában ölt majd testet, megvárja 2006 tavaszát. A Sony megkésett válasza komoly lépéselőnyhöz juttatja a Microsoftot – áll a Piper Jaffray elemző cég tanulmányában. Az analízist készítők prognózisa alapján az Xbox 360-ból 2008 végéig összesen 19,6 millió példányt adhatnak el, míg a jövő nyáron megjelenő PlayStation 3-ból ugyanaddig 15,5 millió fogy majd. A 4 milliós különbséget inkább csak a korábbi megjelenés okozza, amit a PlayStation 3 2008-ra ver majd vissza, abban az évben ugyanis a japán kütyü 8 millió darabos értékesítése már felülmúlja az Xbox 360-ét – vélik az elemzés készítői.
Az asztali konzolok versenyéből az e piacon eddig gyengén szereplő, de a hordozható játékok terén erős, szintén japán Nintendo sem akar kimaradni. Az idén tavasszal beharangozott Revolution (Forradalom) kódnevű konzol jövőre jelenik meg, de úgy tudni, csak a Sony új konzolját követően.
Xbox 360-on, PS2-n, de természetesen PC-n is fut az idei karácsony játékslágere, az Electronic Arts szoftverfejlesztő óriás Need for speed: Most wanted című autós játéka, amely a képernyő előtt zajló illegális autóversenyzést élteti, a száguldás és a tuningolt autók szerelmeseinek kedvét keresve. Belgiumban például a játék kampányának idején minden gyorshajtáson rajtakapott sofőr kapott egy példányt a szoftverből. Persze a termék a „Száguldozzon inkább a monitor előtt” kampány nélkül is meglehetősen népszerű: a Need for Speed szoftverek ugyanis világszerte már több mint 15 millió példányban vannak jelen az otthonokban.