Hozzátette, hogy egyben egyeztetést is javasolt a tulajdonos, illetve a munkáltató, amire az üzemi tanácsnak 15 napon belül kell válaszolnia. Kovács Zoltán elmondta, hogy a kérdésben konzultációt kezdeményeznek a munkáltatóval. Kovács reméli, hogy az ÁPV Rt. érdemben konzultál majd a dolgozókkal. Amennyiben csak formai konzultáció történik, Kovács szerint „érdekes helyzet” áll elő. Amennyiben az ÁPV Rt. a dolgozókkal való egyeztetés nélkül indítja meg a privatizációs pályázatot, Kovács szerint az üzemi tanács ismét jogorvoslattal él majd.
Kovács az [origo]-nak elmondta hosszú távon továbbra is az a cél, hogy kiharcolják a ferihegyi dolgozók számára a dolgozói részvényt. Kovács ezt a privatizáció után állami kézben maradó 26 százalékos Budapest Airport részvénycsomagból véli megoldhatónak.
Kovács Zoltán kijelentéseire reagálva Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója elmondta: nem szabad egybemosni a mostani privatizációs kérdést a dolgozói részvény kérdésével. Szerinte optimális esetben akár már október végén sor kerülhet az újabb pályázat kiírására.
A mostani pályázatra várhatóan a Fővárosi Bíróság által megsemmisített tender második fordulójába jutott öt befektetőt hívnák meg, vagyis a német Hochtiefet, a Fraportot, a brit BAA-t, az ausztrál Macquarie-t és a dán Copenhagen Airports-t. Az előzetes ajánlatok alapján a vételár elérheti a 400 milliárd forintot is. Az előző fordulóban információk szerint a Hochtief 390 milliárd forintot kínált – amit azonban a német cég elnöke nem kívánt megerősíteni.
A pályázat megismétlésére azért kerül sor, mert a Fővárosi Bíróság a közelmúltban jóváhagyta azt az első fokú bírósági határozatot, amely az üzemi tanács véleményeztetési jogának megsértése miatt érvénytelennek nyilvánította a BA részvényeire vonatkozó privatizációs kiírást.
