A piackutató felméréséből kiderül, hogy 2002-ben a legolcsóbb és legdrágább ország közti különbség még 71 százalékot tett ki, míg ma ugyanazok a termékek 50 százaléknál is kisebb árkülönbséggel vásárolhatók meg. A nagy nyugat-európai piacokon a növekedés stagnálása és az alacsony fogyasztói kereslet következtében kiéleződött piaci verseny szorítja mind lejjebb az árakat.
Az ACNielsen Euró Ár-barométere tizenöt különböző európai ország ugyanazon 160 termék fogyasztói árait hasonlítja össze összesen 25 000 élelmiszerbolt árai alapján.
Frank Martell a cég európai vezérigazgatója szerint bár az árakat egyedi módon alakítják az egyes országokban a piaci hatások, az elmúlt három év trendje azt mutatja, hogy azok a közeli jövőben tovább közelednek egymáshoz, ha talán kisebb mértékben is.
Európában az egy országon belül mért árkülönbségek Svédországban a legnagyobbak, és elérik az átlag 44 százalékot. Ez a két évvel ezelőtti 52 százalékhoz képest jelentős csökkenés, ami a svéd kiskereskedelemben élesedő verseny következménye. A skála másik oldalán a legkisebb országon belüli árkülönbségeknek a francia (12 százalék) és a brit (15 százalék) fogyasztók örvendhetnek.
A kutatók a legmagasabb árakat az eurózónán kívüli Norvégiában regisztrálták, ahol a vizsgált termékek ára 43 százalékkal magasabb, mint a legolcsóbb Németországban. A második legdrágább ország az ugyancsak saját valutával rendelkező Dánia, amely a legutóbbi, 2003-as felmérés idején még Norvégia előtt vezette a listát.
