Az éles nyilvános bírálatok nyomán a szlovák közlekedési minisztérium korábban azt sem zárta ki, hogy újra kiírják a privatizációs pályázatot a kassai és a pozsonyi repülőtér üzemeltetésére. A privatizáció körül kialakult helyzetért a minisztérium elsősorban a tanácsadó Meinl Bankot hibáztatja.
A hivatalos rövidített listán szereplő ajánlattevők közül korábban visszalépett a francia Vinci építőipari csoport és az osztrák Strabag leánycége, az A-Way közös konzorciuma, miután a szlovák sajtó tőke-összefonódásról írt az A-Way és a Raiffeisen Bank között: utóbbi ugyanis együtt a bécsi repülőtér üzemeltetőjével és a szlovák–cseh Penta-csoporttal egy további ajánlattevő konzorciumot képez, TwoOne néven.
A szlovák versenyhatóságnak (PMU) aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy a pozsonyi repülőteret a bécsi légikikötőt üzemeltető osztrák Flughafen Wien-Schwechat kapja meg. A PMU szerint a két repülőtér földrajzi közelsége „problematikus” lehet. Ugyanakkor több légitársaság is tiltakozik: a Ryanair azzal fenyegetőzik, hogy nem használja többé a pozsonyi repülőteret, ha a szlovák repülőtereket a Flughafen Wien-Schwechatnak adják. A másik pályázó, az ISAP konzorcium pedig már jó előre panaszt jelentett be az Európai Bizottságnál arra az esetre, ha a bécsi repülőtér üzemeltetője nyerné a pályázatot.
A pozsonyi repülőtér utasforgalma 57 százalékkal 494 ezerre nőtt az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest. A kassai repülőtéren 18 százalékkal 106 ezerre bővült az utasforgalom ez időszakban.
