Több százmillió forint értékben írt ki pályázatokat a BKV az M3-as metró korszerűsítésére – írja a Népszabadság, ami szerint ez azért furcsa, mert közben a városvezetés a vonal komplex rekonstrukcióját tervezi. Tarlós István főpolgármester már tavaly augusztusban jelezte a fejlesztési miniszternek, hogy az M3-as vonal kocsijai „kritikus” műszaki állapotban vannak.
A vonal pályáját, a biztosító-, irányító- és elektromos rendszerét azonban ettől függetlenül teljes egészében fel kell újítani. A beruházás legkevesebb 100 milliárd forintba kerül. Az idei évben tervezett munkák összértéke a teljes felújítási költség egy százalékát sem éri el, és nem jelentik a tervezett komplex felújítási program halasztását vagy megkérdőjelezését – válaszolta a lap kérdésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Az idő szorít: a tervezési folyamat 2015 végéig is eltart, méghozzá a feladat nagyságát és komplexitását tekintve igen feszített ütemezés mellett van szükség ennyi időre. A BKK egyébként tavaly nyáron írt ki uniós nyílt pályázatot a tervezésre – írja a lap.