A rendezvény keretében megtartott sajtótájékoztatón Gerhard Schroeder, a BA pénzügyi igazgatója elmondta: az elmúlt évtizedekben számos átalakuláson, bővítésen ment át a Ferihegyi repülőtér, és ez így lesz a jövőben is, mivel jelenleg is nagy volumenű beruházásokat valósít meg a Budapest Airport.
A magyar állam még 1947-ben negyvenmillió forintból három év alatt építette újjá a második világháborúban megrongálódott létesítményt, amely az évi egymillió fős forgalmat 1974-ben érte el. A második kifutópálya 1977-ben épült meg, a 2-es terminál pedig 1985-től fogadja az utasokat. Az évi 3,5 millió utast befogadó 2B terminált 1998 végén avatták fel, miután kevésnek bizonyult az évente 4 millió utas befogadására képes 1-es és 2A terminál.
A repülőteret a légiforgalmi irányítás és a repülőtér üzemeltetésének 2002-es szétválása után 2005-ben privatizálták, amely révén a brit BAA vállalat vette át annak irányítását. A Budapest Airport Zrt. 2007-ben került a jelenlegi tulajdonos Hochtief Concessions AG irányítása alá.