Ennek következtében a 98-as benzin ára meghaladhatja a 300 forintot, a gázolajé a 270-275 forintot. A Mol korábban azt közölte, hogy augusztusban a benzin literenkénti fogyasztói ára országos átlagban 275 forint, míg a dízelé 260-265 forint körül stabilizálódik.
A MOL jelezte, hogy az üzemanyagárak tartósan magasak lesznek: egyrészt a magas olajár miatt, másrészt pedig azért, mert a gyorsan növekvő keresletet nem tudják kielégíteni a finomítók. Ráadásul az elmúlt időszakban újabb nem várt tényezők is szerepet játszottak az áremelkedésben, például a Mexikói-öbölben pusztító hurrikán.
Külföldi elemzők azt is elképzelhetőnek tartják, hogy hamarosan akár 1,50 euró körüli, vagy azt meghaladó árak alakulnak ki, ami Magyarországon 330-360 forintos benzinárat jelentene. Ez a szint egyébként már most sem irreális, s az ár csupán azért lényegesen alacsonyabb, mert az országot üzemanyaggal gyakorlatilag ellátó Mol késleltetetten építi be a világpiaci árnövekedést az áraiba.
Szakértők szerint a 300 forintos üzemanyagár magasak ugyan, de reálértéken még mindig kisebb a 2000-es értéknél. Ezt csak akkor haladná meg, ha a 310 forint fölé emelkedne a benzin literje.
Az áremelkedéssel kapcsolatban Varga István, a Shell Hungary elnök-vezérigazgatója elmondta: a magas árak takarékosabb fogyasztásra ösztönöznek, amit mutat az is, hogy az év első hét hónapjában országos szinten több mint 5 százalékkal csökkent a benzin iránti kereslet.
A Népszabadság értesülései szerint októberben átmenetileg csökkenhet az üzemanyagok jövedéki adója, januártól pedig az ötszázalékos áfamérséklés teszi olcsóbbá a benzint. Eddig a gázolaj jövedéki adójának a fuvarozók által kért tízforintos mérséklése elől elzárkózott a gazdasági tárca, októbertől átmenetileg mégis csökkenhet a jövedéki adó. Ez viszont csak arra lehet elég, hogy egy hét drágulását ellensúlyozza.