A cég főnöke a Wall Street Journal Europe pénteki számában úgy nyilatkozott, hogy a támogatás esetében nem szükségről, vagy „szegénységről” van szó, hanem a riválisok egyenlő kezeléséről. Ezzel Gustav Humbert a Boeing 787-eshez adott amerikai szubvencióra utalt.
Időközben a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) a mexikói Mateo Diego-Fernandezt nevezte ki közvetítőnek az Airbus-Boeing szubvenciós vitában. Diego-Fernandeznek – aki Mexikó WTO-képviselőhelyettese – hatvan nap áll rendelkezésére az információgyűjtésre. A WTO már július 20-án döntött arról, hogy két szakértői csoportot állít fel az ügyben.
Május végén az amerikai kormány úgy döntött, hogy a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elé viszi az Airbus állami támogatásának az ügyét. Rob Portman amerikai kereskedelmi főmegbízott akkor bejelentette: az Egyesült Államokat az aggasztja, hogy az Európai Unió 1,4 milliárd euró támogatásban akarja részesíteni az új Airbust, az A350-es, ami vetélytársa lenne az új Boeing 787-esnek.
Röviddel ezután az Európai Unió ellenpanaszt nyújtott be a Boeing konszern ellen a WTO-nál, azzal vádolva az amerikai céget, hogy az törvénytelenül jut állami támogatáshoz. EU adatok szerint a Boeing 1992 óta mintegy 29 milliárd dollárnyi közvetett és közvetlen támogatáshoz jutott.
