![]() |
Az illatokat, miként a nőket, mindig titok övezi, ebben rejlik értékük. Jól tudják ezt a divatcégek, amelyek a piacra dobás előtti utolsó pillanatig rejtegetik új termékeiknek még a jellegét is, az összetételükről pedig az idők végezetéig hallgatnak. A marketingesek most újabb fogást is kitaláltak a piac szédítésére. Szerintük az a jól eladható áru, ami szinte elérhetetlen. Az ár érzelmeket tükrözzön, ne valódi értéket. Az exkluzivitás a legnagyobb vonzerő, ezért kizárólag a saját márkabutikokban árulják az új eszenciákat, lépten-nyomon hangsúlyozva, hogy azok kiválasztottak számára készültek. Így tesz a Prada, a Dior, a Chanel, a Hermes, és Gorgio Armani egyaránt, hogy csak a legnagyobbakat soroljuk az iparág képviselői közül. Ezek az illatok a kereskedelemben kapható termékek három-ötszörösébe kerülnek, igaz a gyártók állítása szerint kizárólag természetes anyagokat tartalmaznak, ily módon racionális alapja is van a borsos árnak. Ami a divatot illeti, sok illat unisex. Szakértők szerint a kreációkat féktelenség, merészség jellemzi, jelezve, hogy az alkotók nem aggódnak a kereskedelmi eredmények miatt.
![]() |
A Prada legújabb terméke a Prada Fragrance – 30 milliliter 95 fontba kerül belőle Londonban – a pézsma, az ámbra, narancsvirág és valami meghatározhatatlan illat keveréke, összetételét vélhetően soha nem fedik fel kikotyvasztói, a Miuccia Prada és a spanyol Puig kozmetikai cég mesterei.
Giorgio Armani valami teljesen személyeset alkotott. A portékát, amely csak decemberben kerül forgalomba, a barátain kísérletezte ki. A fáma szerint hónapokig kis illatos üvegcséket hordott a zsebében és a kiválasztottak orra alá dugta a kérdéssel: mit gondolnak róla? Várhatóan 130 fontot kérnek egy 30 milliliteres adagért.
Hermessence – ez az új, férfiaknak és nőknek egyaránt szánt négyféle illatcsomag, amelyben a rózsa és valamiféle szokatlan borsaroma egyaránt felfedhető, ugyancsak a napokban jelent meg a Hermes butikjaiban. Egy négyes szett, egyenként 15 milliliter, már potom 65 fontért hozzáférhető. Ugyanitt feltámasztották a Doblis-t, amelyet 1955-ben Guy Robert álmodott meg. Virág és édeskés távol-keleti aromák, valamiféle száraz bőrszag sajátos keveréke – és az eredmény egyszerűen érzéki. Az ár ugyancsak az, egy 50 milliliteres adag 245 fontba kerül. A hagyományosan csak nőkre koncentráló Dior ezúttal a férfiakat próbálja a bűvkörébe vonni, egyszerre két termékkel is. Az egyiket, a Cologne Blanche-ot, édes, narancs, vaníliaillat keveréket, nappalra szánják, míg az Eau Noire (fekete víz) esti szédítésre a legalkalmasabb.
![]() |
Az Asprey első parfümje a Purple Water sajátosan friss illatkeverék, citrom, mandarin, fűszeraromákkal, füvekkel, így gyömbérrel bazsalikommal vadítva, az ár egyenesen racionális, 130 fontért 300 millilitert lehet kapni a „lila vízből”.
Végül a régi-új Chanel illatok, amelyekből négyfélét árulnak a butikokban, mind a híres, 1921-ben született No. 5. utáni idők terméke; áruk 15 milliliterenként 92 font. A Provence-i rózsát és Grasse-i jázmint ötvözi az 1922-es No 22., a Cuir de Russie 1924-ből, pézsmára emlékeztet; a fehér virágcsokrot idéző Gardenia 1925-ös évjáratú, míg az 1926-os Bois des Iles orientális faaromával hódít.
Ha pedig valaki meg szeretné lepni ezen exkluzivitások valamelyikével partnerét, irány Párizs, vagy London. Az előbbi városban az Avenue Montaigne, míg az utóbbiban a New vagy az Old Bond Street a legjobb cím e javak fellelésére.



