Gazdaság

Monitor


Monitor 1

Még a szakembereket is meglepő tempóban, 16,2 százalékkal gyarapodott tavaly az új személygépkocsik értékesítése Magyarországon. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint 14,2 százalékkal gyarapodó kishaszonjármű-piac is csúcsot ért el 29,1 ezer darabbal, együttesen tehát 200 ezer fölé emelkedett a négykerekűek eladása. Nemcsak a fő számok változtak, a gépkocsipiac szerkezete is módosult. A személyautók között a nagy vesztes a prémium terepjárók és a sportautók osztálya volt, népszerűségük meredeken zuhant.


Monitor 2

Egyterűből viszont 67,1 százalékkal többet adtak el 2002-ben, mint egy évvel azelőtt – igaz, így is csak 829 darabot. A személyautók osztályában a buszlimuzinok mögött a kisautónál is kisebb és olcsóbb mini tudta leginkább növelni a darabszámát (27,1 százalékkal). Legtöbbet – 73,4 ezer darabot – tavaly is kisautókból értékesítettek. A szegmens a teljes személygépkocsi-piac 42,6 százalékát teszi ki, de a növekedési üteme (13,8 százalék) elmaradt a piaci átlagtól.

A tavalyelőtt is bajnok Suzuki 24,3 százalékkal több, csaknem 36 ezer személykocsit értékesített itthon, piaci súlya így meghaladja a 20 százalékot. Az Opel viszont csak szolidan, kevesebb mint 3 százalékkal növekedett. Az eladott darabszámot tekintve a nyomukban a Renault, a Volkswagen, a Skoda és a Citroën következik. Miközben a VW valamelyest vesztett a piacából, az azonos érdekeltségi körbe tartozó Skoda látványosan, csaknem 40 százalékkal fejlődött.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik