Poszt ITT

Kék metrón utazni olyan, mint gumi nélkül szeretkezni

m3 (m3, metro)
m3 (m3, metro)

Hangulatkeltéssel vádolta hétfői sajtótájékoztatóján Tarlós István azt a névtelen karbantartót, aki szombaton a Metróért Egyesület számára küldött levelében rámutatott: a 3-as metró vágányai több szakaszon is életveszélyesek; bárhol, bármikor bekövetkezhet baleset. A főpolgármester ettől rögtön olyan hangulatba került, hogy még aznap elrendelte a teljes pálya felülvizsgálatát.

Tarlós hétfőn, a BKV műszaki vezetőire hivatkozva, a szép számmal megjelent újságírók előtt kijelentette azt is, a vonal nem életveszélyes, de a felújítás csúszása kockázatokat jelent. Nem árt tehát, ha bemagoljuk a tűzvédelmi előírásokat és a menekülő útvonalakat, nehogy váratlanul szembesüljünk ezekkel – tehette volna hozzá a főpolgármester, de csak egy jókora demszkyzésre futotta neki.


A képre kattintani nem életveszélyes! – Fotó: Kummer János

Azt nem vitatjuk, hogy Demszky húszéves működésének mementója, a mitikus lényként Budapest alatt kígyózó 4-es metró költségei évekre (ha nem évtizedekre) ellehetetlenítették a mindenkori büdzsét, viszont az talán sokkal jobban zavarja most a polgárokat, hogy a fenekük alatt bármikor fellángolhat a szovjet járműipar egyik leharcolt puskaporos hordója.

Ma a 3-as metrón utazni olyan, mint óvszer nélkül szeretkezni: nem életveszélyes, de kockázatos. Csak míg az előbbi élvezetet okoz, az utóbbiról ezt már egyáltalán nem mondhatjuk el. A Tarlós-féle sajtótájékoztató után azonnal alá is szálltunk a mélybe, hogy körbejárjuk a leszakadó mennyezetek, túlterhelt falak, a beázó, kopott sínpályák és a hirtelen befékező, zörgő, kattogó, fújtató metrószerelvények neonfénytől homályos világát.


Földalatti utazásunk a képre kattintva megtekinthető! – Fotó: Kummer János

Van ám lent minden, ami szem-szájnak, műszaki ellenőrnek ingere: háromméteres leszakadt farost takarólemezek, rohadó vasgerenda, kukával eltakart, letört márványborítás, vízben álló sínpárok, és majd 33 perces vesszőfutás Köki és Újpest Városközpont megállók között. Az Árpád hídnál még az égett műanyag szúrós szagát is érezni véltük, amelyet a tavaly áprilisban megboldogult egyik szerelvény lehelt ki magából, a TEK-es gyakorlórepülő közreműködésével leszakadt álmennyezet helyét azonban már nem leltük a Népligetnél.

Ma a 3-as metrón utazni olyan, mint a vadnyugaton csalni a kártyában: nem életveszélyes, de kockázatos. Tarlósék, igaz, megörökölték Demszky 19-ét, az elmúlt két évben mégis lapot húztak rá. Ebben csak egy a bökkenő: a hatlövetű nem rájuk, hanem ránk, utasokra szegeződik. Erősen reménykedjünk, hogy ügyesen keverték azokat a cinkelt alsókat!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik