Belföld

E-stratégiák a magyar cégeknél

(FN) A magyarországi cégek 63 százaléka áttekintette e-stratégiáját, és tisztában van az e-business előnyeivel. Többségük kidolgozott lehetséges e-stratégiákat, ismeri a szükséges infrastrukturális feltételeket és a szóba jöhető e-business megoldásokat. A legfelkészültebbek (24%) már részletes e-stratégiával rendelkeznek, részben átalakították üzleti modelljüket, és a cégeknél működnek a stratégiához és a modellhez illeszkedő internet-alapú alkalmazások. Ez az egyik fő megállapítása annak a felmérésnek, amelyet a KPMG, a világ egyik vezető tanácsadó cége készített 70 hazai közepes és nagyvállalat körében. A tanulmány szerint az egyes iparágak e-felkészültsége között csak kisebb különbségek vannak, a legfelkészültebbnek a vegyipari és gyógyszergyártó cégek, a pénzügyi szektor vállalatai, illetve az informatikai, kommunikációs és szórakoztató ipar cégei bizonyultak. Ezekről a vállalatokról elmondható, hogy már az újgazdaság követelményei szerint építik szervezetüket és alakítják működésüket. Két iparág – az autógyártás, valamint a szállítás és logisztika – ma még elmarad az átlagtól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik