Belföld

Két magyar PR Oscar

A Noguchi & Peters PR Oscardíjat kapott a környezetvédelmi kategóriában a Dorogi Hulladékégető Kft. részére végzett kampányéárt, és egy brazil cég mögött elnyerte a FrontLine 21 fődíjat is.

Jelentős magyar siker született Londonban, amikor a több mint 80 ország szakembereit összefogó Nemzetközi Public Relations Szövetség (IPRA) bejelentette a public relations szakma Oscar-díjának számító Arany Világdíj a Kiválóságért (Golden World Award for Excellence) idei díjazottjait.

A Noguchi & Peters PR Oscardíjat kapott a környezetvédelmi kategóriában a Dorogi Hulladékégető Kft. részére végzett kampányéárt, és egy brazil cég mögött elnyerte a FrontLine 21 fődíjat is.

A Dorogi Hulladékégető Oscarral díjazott PR kampányát a Noguchi & Peters Communications valósította meg 2000 február-május között. A “Hárommillió halporonty a halott Tiszáért” című program első részében, mint emlékezetes, Magyarország legkorszerűbb hulladékártalmatlanítója, a Dorogi Égetőmű fölajánlotta, hogy a szomorú tiszai halpusztulás kárait enyhítendő ingyen elégeti a sok ezer tonna haltetemet, hogy ne kerülhessenek vissza a táplálékláncba. A környezetvédelmi tárca végül is nem fogadta el az ajánlatot, hanem a haltetemek elföldelését választotta. Az Égetőmű és PR-cége ekkor úgy döntött, hogy az ártalmatlanításra szánt pénzt mindenképp a Tiszával kapcsolatos célokra fordítja. Így lett a Dorogi Hulladékégető Kft. a ciánszennyezett Tiszáért rendezett Operagála fő támogatója. A gálán fölléptek a legjelesebb magyar komoly- és könnyűzenei előadóművészek és a műsort a televízió is közvetítette. A bevételekből pedig 3 millió halporontyot vásároltak, és ezzel az adománnyal megkezdték a Tiszta újraélesztését.

“Az elismerés számomra a régi szólás igazságát bizonyítja – mondotta Lágler Katalin, a dorogi vállalat igazgatónője -, hogy senki sem lehet próféta a saját hazájában. Ugyan ma már itthon sem vitatott, hogy Dorog a környezetvédelem ügye iránt elkötelezett, felelős, korszerű cég, de néha még így is igaztalan támadásoknak vagyunk kitéve. Talán a nemzetközi grémium döntése segít ezen változtatni.”

A program a nemzetközi szakértő zsűri megítélése szerint a csaknem kétszáz nevező közül a világ legjobb környezetvédelmi PR projektjének bizonyult a tavalyi esztendőben. A Noguchi ezen felül megkapta a “feljövőben lévő piacok” legjobb PR-cégeinek járó nagydíjat, a FrontLine 21-et is, egy brazil vállalat mögött.

“A hatalmas nemzetközi elismerés sok éves, kemény és céltudatos munkánk gyümölcse – nyilatkozta a nemzetközi sajtónak ez alkalomból Dr. Szántó Péter, a Noguchi & Peters Communications elnökigazgatója, de legalább ötven százalékban kiváló ügyfeleink bizalmának és segítségének köszönhető. Ugyanakkor érezzük és büszkék vagyunk arra is, hogy mindez az alig tíz éves múltra visszatekintő magyar PR szakma rangos nemzetközi megbecsülése is.”

A PR-Oscarokat a Noguchinak az IPRA berlini nemzetközi konferenciáján adják át.

További érdeklődés: Noguchi & Peters
Tel: 312-7289

Ajánlott videó

Olvasói sztorik