1. Az Internet jövőjétől való függés
Nem kétséges, hogy az online marketing jövője elsősorban magának az internetnek a jövőjétől függ. Mivel az Internet egy potenciális médiacsatorna, a célcsoportjuk felé kommunikálni kívánó vállalatok akkor fogják alkalmazni az internetes reklámozási és PR eszközöket, ha fogyasztóik feltehetően rendelkeznek Internet hozzáféréssel és megfelelő időt töltenek internetes oldalak látogatásával. Ismeretesek az Internet penetrációval kapcsolatos félelmek, az Internet felhasználók számának stagnálása vagy csak kismértékű növekedése, ami a 2000. évet jellemezte. Vajon csak pillanatnyi megtorpanásról, vagy tényleges telítődésről van szó? Egy biztos: csak egy széles körben elterjedt marketingcsatorna maradhat fenn hosszú távon, amelyen keresztül a fogyasztók jelentős hányadát el lehet érni.
2. Növekvő reklámköltségvetés
Általános tendencia az online marketing és reklámköltségek folyamatos növekedése. Ez némileg ellentmond az Internet penetráció lassulásának, amely leginkább azzal magyarázható, hogy növekszik a professzionális internetes oldalak száma, komplex szolgáltatásokat nyújtó online médiaügynökségek lépnek piacra, s a hagyományos reklámügynökségek is egyre nyitottabbá válnak az új média iránt.