Belföld

Idén tíz éves a Sara Lee magyarországi vállalata

Az elsők között privatizálták a Compack vállalatot 1991-ben.

A Sara Lee magyarországi vállalata értékben kifejezett több mint 40%-os kávépiaci és közel 60%-os teapiaci részesedéssel évek óta a magyar forró ital piac vezető szereplője. Az anyavállalat az elsők között privatizálta 1991-ben a jólismert Compackot, mely először vegyi cikkek forgalmazásával, majd kávéfeldolgozással és csomagolással foglalkozott, majd egyre inkább meghatározóvá vált tevékenységében a márkás termékek gyártása és a komplexebb üzleti megoldások bevezetése (vendéglátói üzletág). A ma már évi több mint 20 milliárd forint forgalmat bonyolító vállalatot a kávéfogyasztók Douwe Egberts márkáiról, a tea-kedvelők Pickwick teáiról jól ismerik. A komolyzenét és képzőművészeteket szerető nagyközönség körében pedig a Sara Lee neve a művészetek elkötelezett támogatójaként ismert.

A Sara Lee a Compack 10 évvel ezelőtti megvásárlásával különösen szerencsés helyzetbe került, ugyanis mind a magyar piacon való tartós jelenlét, mind a modern marketing-, és értékesítési technikák hozzájárultak ahhoz, hogy a cég által forgalmazott termékek (Omnia, Karaván, Horváth Rozi, Sir Morton) a kilencvenes években tovább erősödhettek. A magyar cég mögött egy, a világot behálózó multinacionális vállalat áll. A Chicago központú Sara Lee több mint 170 országban van jelen szerte a világon. A vállalat küldetése, hogy vezető márkákat építsen három fő területen: élelmiszer – ital, háztartási termékek, valamint ruházati cikkek. Éves árbevétele meghaladja a 20 milliárd dollárt.

“A Sara Lee magyarországi vállalata élenjáró szerepét a hagyományok megőrzésével tartotta meg és folyamatos innovációval, termékfejlesztéssel őrzi tovább. A legjobb minőségű alapanyagok és a legfejlettebb technológia áll rendelkezésünkre, hogy piacvezető mivoltunkat a Pickwick teákkal és a Douwe Egberts kávékkal megőrizzük” – mondta Dr. Seres Tibor, elnök-vezérigazgató.

A Sara Lee magyarországi vállalata elkötelezett a lehető legjobb eredmények elérése iránt, és a fogyasztói igények tökéletes kielégítése érdekében mindig élen járt a termékfejlesztések terén. A cég mindig kiemelt figyelmet fordít a helyi piac elvárásaira is. Jó példa erre a kizárólag a magyar fogyasztói igények kielégítésére 2000-ben bevezetett igen sikeres Bona Vita kávé vagy a Pickwick Hangulatok tea forgalmazása.

A vállalat az elmúlt 10 éves periódus alatt több mint 5 milliárd Ft értékű befektetést hajtott végre tárgyi eszközök fejlesztése terén.

A Sara Lee igazán gazdag, és változatos forró ital kínálatával a teázás és kávézás kultúráját szeretné népszerűsíteni, valamint megtanítani az embereket kikapcsolódni és így néhány nyugodt percet szerezni számukra rohanó világunkban. Ennek érdekében a Sara Lee arra törekszik, hogy mindenki számára elérhetővé váljon e kellemes italok fogyasztása nemcsak az üzletek polcain, hanem a vendéglátóhelyeken, sőt, az irodákban is.

A Sara Lee magyarországi vállalata kávézót is működtet az Andrássy úton. A Douwe Egberts Kávézó október végéig a vállalat “Kávéházi hangulatok” festészeti pályázati anyagának is otthont ad, így aki betér, a kiváló Douwe Egberts kávé vagy Pickwick tea mellett művészi élményben is részesül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik