Belföld

Hirdetés-kiszolgáló rendszerére építve önálló ASP-céget hozott létre a Prím

Adverticum néven kezdi meg működését az a részvénytársaság, amelyet a Prím többségi tulajdonosként online marketing eszközök és technikai megoldások kivitelezésére alapított. A vállalat tevékenységének fókuszában a korábban Prím által végzett adserving ASP tevékenység folytatása áll, illetve céljai közt szerepel Magyarország első heterogén hirdetési hálózatának kiépítése.

Az Adverticum Rt. alapításának érdemi előzménye a Prím Média adserver-szolgáltatása. Az immár tíz éves Prím informatikai lapok kiadásával és a Prím Online informatikai vertikális portál üzemeltetésével szerzett nevet magának a honi informatikai piacon. A vertikális portál fejlesztése során a vállalat több olyan alkalmazást is készített, amellyel a Prím önálló ASP-tevékenységre is alkalmassá vált. Ezek egyike az Adverticum Adserver hirdetés-kiszolgáló rendszer, amely – a Prím Online keretein túllépve – már másfél éve alkalmassá vált több online tartalomszolgáltató egyidejű kezelésére. Az Adverticum Rt. létrehozásának pillanatában az Adverticum Adserver méreteiben már piacvezető, nagyságrendekkel túlszárnyalja bármely hazai tartalomszolgáltató hasonló rendszerét: több mint félszáz ügyfelének köszönhetően, forgalma meghaladja a napi 5 millió hirdetés-letöltést (adview-t).
Az Adverticum Rt. alapító többségi tulajdonosa, a Prím kiadó továbbra is fontos hátteret jelent a vállalat számára mind a megfelelő marketing, mind pedig a média- és ügynökségi kapcsolatok terén. Ezzel a háttérrel, valamint az adnetworkhöz tartozó webes társadalom támogatásával az Adverticum Rt. tervei maradéktalanul teljesülhetnek.”, fogalmazta meg Vértes János, a Prím kiadó elnöke, az Adverticum igazgatótanácsának tagja.

Az Adverticum alkalmazás-kiszolgáló (ASP) tevékenysége:
Az ASP (Application Service Provider) tevékenység az online hirdetések menedzseléséből és adminisztrációjából áll, az ügyfelek, egyedi jelszóval védett webes adminisztrációs eszköz segítségével indíthatnak online kampányokat, meghatározhatják a különböző technikai alapú és formátumú reklámok hordozófelületre juttatásának helyét, idejét, gyakoriságát, számosságát és targetálását, mérhetik azok hatékonyságát, és készíthetik el elszámolásaikat akár külső ügyfél felé is.
A technológia mindössze egy eszköz, még az online marketing arénában is. Ám a médium jellegzetességeiből adódóan itt a technológia megbízhatósága elengedhetetlen: az Adverticum hirdetéskiszolgáló rendszere ezt a gondot veszi le a tartalomszolgáltatók válláról.”, jegyezte meg Vince Mátyás, a vállalat igazgatótanácsának elnöke.

Az Adverticum Network:
A hirdetési ügynökségek többnyire csak a tartalomszolgáltatók élmezőnyével számolnak (az MRSZ Internet Tagozatának felmérése szerint 2000-ben a Top 5 site – Origo, Index, VNU Media, Prím Online, Korridor – könyvelhette el az online reklámbevételek 75%-át). A hirdetők szemszögéből a web 99%-a észrevétlen marad. Az Adverticum arra vállalkozott, hogy ezt a 99%-ot is láthatóvá és kihasználhatóvá tegye: az önmagukban értékes, de eddig a hirdetők által egyáltalán nem – vagy csak kevéssé – használt tartalomszolgáltatókat hálózatba szervezve önálló hirdetési médiumként (Adverticum Network) képviseli az ügynökségek felé. A tartalomszolgáltatók számára az adnetwork részben értékesítési tevékenységet folytat, részben kampánymenedzsmentet és jelentés-kiszolgálást nyújt.
Az induláskor több tucat, később több száz, majd több ezer tartalomszolgáltató összefogásából létrejövő network hatalmas oldalletöltési számával (már induláskor milliós nagyságrend) alkalmas run of network” típusú tömeghirdetésekre a fogyasztói javak esetében (az úgynevezett FMCG-körben), de ugyanakkor a résztvevők ésszerűen kialakított tematikus csoportjai a networkön belüli célzott (targetált) hirdetések megjelenését is megkönnyítik. Az Adverticum Network egy olyan csatornát nyújt, amelyen kereszül eddig nem tapasztalt megtérüléssel érhetik el a hirdetők a fogyasztókat. Ebben rejlik a vállalat értékteremtése.”, mutatott rá Kincses Anikó, az Adverticum ügyvezető igazgatója.
A mindenre kiterjedő targetálás, adminisztráció és menedzselés természetesen megfelelő szoftverhátteret kíván, ezt biztosítja az immár network-funkciókkal is kiegészült Adverticum-adserver.

Az Adverticum stratégiája:
Az Adverticum a következő években meg kívánja őrizni a magyarországi adnetwork piac legalább 50 és a hirdetés-kiszolgáló piac 30-35%-át. E stratégia jegyében az Adverticum Rt. megalakulásának pillanatában megkezdte az adserver ISO 9000:2000 minőségbiztosítási eljárás bevezetését, a nemzetközi auditálásra való felkészülést, és megkezdődtek az alaptőke-emelés előkészületei is. Nemzetközileg auditált szoftverrel, megfelelő befektetői háttérrel a cég vezetése azt is elképzelhetőnek tartja, hogy az Adverticum már középtávon is nemzetközi piacokra léphessen.
Az Adverticum tevékenységének jellege szerencsés elegye a klasszikus gazdaságból ismert médiaértékesítésnek és az újgazdaság high-tech alkalmazásszolgáltatásának. Az ilyen tevékenység demonstrálja legjobban az ügyfelek és a befektetési piac számára is az újgazdaság múltban gyökerező, de jövőbe mutató tevékenységeinek kézzelfogható eredménnyel járó hasznát.”, foglalta össze Balogh Attila Balázs, a társaság stratégiai igazgatója.

Cégadatok:

Adverticum Alkalmazás-szolgáltató és Média Részvénytársaság
Ügyvezető igazgató: Kincses Anikó (akincses@adverticum.com)
Stratégiai igazgató: Balogh Attila Balázs (abalogh@adverticum.com)
Az igazgatótanács elnöke: Vince Mátyás
Az igazgatótanács további tagjai: Jellen Kornél, Lengyel László, Szabó Hédy, Vértes János
A felügyelő-bizottság elnöke: Novák Péter

Cím: 1115 Budapest, Keveháza u. 1-3.
Telefon: (1) 371-2233, (1) 371-2230
Fax: (1) 371-2250
E-mail: info@adverticum.com
URL: http://www.adverticum.com

További információ: Kincses Anikó (akincses@adverticum.com , 371-2233)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik