Te csak házasodj…A Vivendi csoport 2000 júniusában megállapodást kötött a Seagram csoporttal annak beolvasztásáról. Az AOL-Time Warner fúzió létrejöttéig a világ egyik legnagyobb kommunikációs vállalata jött létre, amely a tartalom (Universal Studio, Polygramm, Canal+ stb.) és a hírközlés (vezetékes és mobil távközlés) összekapcsolásával megvalósítja a XXI. század első világméretű tömegkommunikációs szolgáltatását. Ehhez kapcsolódva a Vivendi a Vodafonnal közösen létrehozta az első, hamarosan egész Európára kiterjedõ Multi Acces Portált, Vizzavi néven. A Vivendi Telecom International nagyra törő kommunikációs üzletági stratégiájának célkitűzése az, hogy a harmadik évezredre megvalósítsa a vezetékes és mobilhálózatok konvergenciáját és e hálózatokon beszédátviteli, audiovizuális, internet, illetve kiadói szolgáltatásokat nyújtson.
A Vivendi Telecom International társaságot a Vivendi (korábban Compagnie Générale des Eaux) alapította 1987-ben. A Vivendi Telecom International feladata a Vivendi nemzetközi távközlési tevékenységének irányítása és bővítése. A cégcsoport távközlési fejlesztéseit a francia hálózatok esetében a Cegetel, a világ többi országa esetében a Vivendi Telecom International bonyolítja. A Vivendi Telecom International fő tevékenységi területe Európa és Afrika.
A 90 országban jelenlévő, összesen 270 ezer alkalmazottat foglalkoztató Vivendi hagyományainak megfelelően világelső a kommunális szolgáltatások területén (ilyen például a vízközmű-szolgáltatás, a hulladékgazdálkodás, a városfejlesztés és a kommunikáció). A csoport árbevétele 1999-ben elérte a 41,5 milliárd eurót.
Hagyományos és folyamatosan bővülő közműszolgáltatásaival párhuzamosan a Vivendi 1985 óta van jelen a mobil és vezetékes távközlésben. A kommunikációs üzletághoz tartozó távközlési, kiadói, multimédia és audiovizuális szolgáltatásokból származó bevételei 1998-ban 6 milliárd euróval (1470 milliárd forinttal) járultak hozzá a csoport árbevételéhez. 2000 első fél évében a távközlési ágazat bevételei már meghaladták a 6 milliárd eurót, ez azt mutatta, hogy a kommunikáció a Vivendi csoport legdinamikusabban növekvő üzletága.
