Az online kereskedelem dinamikus növekedése ellenére, kutatások azt bizonyítják, hogy a vásárlók félnek a
– bankkártyás csalásoktól
– az adataikkal való esetleges visszaélésektől
– és a fizetési rendszerek bonyolultságától.
Az elemzések arra is rámutatnak, hogy az internetezők több mint fele állt már el vásárlástól kizárólag adatbiztonsági aggályok miatt.
Mindezen nehézségek elhárítására az online kereskedőknek olyan egyszerű fizetési módszert kell ajánlaniuk, amely mentesíti a vásárlót a korábbi – főleg bankkártyás – megoldások hátrányaitól. Az ingyenes tartalomszolgáltatók reklámbevétel-csökkenése is aktuálissá teszi a nagy gyakoriságú, kis összegű kereskedelem, az ún. mikrofizetés kérdését, amelynek egyes változatai megszüntetik a vásárlók félelmeit.
A Voxinfo kft. elkészítette és több partnerrel együttműködve elindította az első hazai mikrokereskedelmi rendszert az X-pay fizetési kiszolgálót, amellyel úgy lehet digitális árukat vásárolni, hogy a számla összege a vevő telefonszámláját terheli meg. Ezzel a fizetési módszerrel az Internetezőknek nagyobb a hajlandósága az azonnali kisebb összegű anonym kifizetésre, mint a hosszú távú elkötelezettséget jelentő előfizetésre, növelve ezzel a kereskedők forgalmát.