A Gallup Média Monitor közzétette az országos hatókörű rádiók 2001. I. negyedévi hallgatottsági adatait. Tizennégy grafikon szemlélteti, mekkora az országos rádiók által hetente elért hallgatók aránya a teljes népességen belül, valamint mekkora az elért hallgatók aránya az egyes korcsoportokban, továbbá településtípus és iskolai végzettség szerinti bontásban. A Gallup Média Monitor ezeket az adatokat a helyi és regionális adók összesített adataival is szembesíti.
http://www.gallup.hu/Gallup/self/medmon/or_a14_20011_files/frame.htm
A vizsgálat eredményét a kutatók olyan adatbázisba rendezték, amelyből kiszámolható a műsorkezdéstől műsorzárásig minden egyes negyedórában elért hallgatók aránya bármely negyedórákból összerakható intervallum esetében, akár a teljes hétre vonatkozóan is. Ezt a Gallup Média Monitor 28 ábrán mutatja be.
http://www.gallup.hu/Gallup/self/medmon/orn_a14_20011_files/frame.htm
A Gallup Média Monitor egyaránt méri az országos, a regionális és a helyi rádiók hallgatottságát. Előfizetők számára – a Galluptól igényelt jelszó segítségével – naprakész adatok kérhetők le bármely célcsoportra az országos és a nagyvárosi médiapiacokról.
http://www.gallup.hu/webprog/webmedia.exe/default
A Magyar Gallup Intézet 1991-től méri esetenként 2000 fős, a 14 éves és idősebb populációt országosan reprezentáló mintán 2,2 %-nál kisebb hibahatárral a Magyarországon hallható rádiók közönségét. Ez azt jelenti, hogy az évente 22 ezer személy felkeresésével mintegy 154 ezer műsornap információja adja a műsorok hallgatottságának, a műsorok hallgatóinak összetételére az elemzés lehetőségét.
A Gallup adatszolgáltatását különösen értékessé teszi az országos hatókörű rádiók és tévék mellett a helyi rádiók hallgatottságának és tévék nézettségének rendszeres és folyamatos, a naplós vizsgálattól független mérése: húsz városban alkalmanként legkevesebb 10000 lakos sikeres megkeresésével.
A módszer leírása a http://www.gallup.hu/ honlapon a Média Monitor fejezetben:
http://www.gallup.hu/gallup/self/medmon/main.html