Írtuk, hogy gondok vannak a DPD-nél a csomagkiszállítással, ezrek panaszkodnak, hogy késnek, nem érkeznek meg vagy elvesznek a csomagok. Megszólalt a cég is, mondván, csak a csomagok 10 százalékát érinti a késés, illetve biztosították az ügyfeleket, hogy minden csomag meg fog érkezni. Az Index olvasói szerint viszont utóbbi állítás nehezen hihető, a tapasztalatok alapján. Olvasóik szerint a DPD vezetése nem vállalja a felelősséget a rendszerszintű problémákért, miközben a hivatalos kommunikáció elbagatellizálja a helyzetet.
Szerkesztőségüket megkereste egy a DPD-nél dolgozó futár is, aki némileg árnyalta a képet. Szerinte gyakori, hogy az ügyfelek által megadott adatok hiányosak vagy hibásak vagy hogy nincs telefonszám a csomagon, esetleg rossz szám szerepel rajta, illetve hiányos a címzés – például házszám nélkül. Ilyen esetekben a rendszer nem tud értesítést küldeni, az e-mailek pedig gyakran spambe kerülnek. De a futár szerint a probléma nem áll meg itt. Felhívta a figyelmet arra is, hogy bizonyos webáruházak – szerződéses okokból – nem továbbítják az ügyfelek telefonszámát a DPD felé vagy nem fizetnek az SMS-értesítésért. Így a futár sokszor hiába próbál kézbesíteni, a címzett nem is tud a csomagról. Épp ezért azt tanácsolta, hogy rendelés előtt mindenki ellenőrizze az adatait. Szerinte az sem igaz, hogy mindenért az ügyfél vagy a futár a hibás. További részletekért kattintson.
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerint is súlyos a DPD-probléma, fogyasztóvédelmi eljárás is indult. Mint írtuk, egy ismert személy is a károsultak között van, Kóka János volt politikus is hiába várta a csomagját.

