A régóta változatlan tévés toplistán a kisebb hangsúlyeltolódásokra érdemes figyelni, ebből ugyanis tanulságos dolgok szűrhetők le – az élelmesebbje pedig még megélhetést is alapozhat a dologra.
A múlt héten például egy Fókusz-adást néztek a legtöbben, 1,8 millióan, amelyben két kardinális dologról hallhattunk: 1. Japánban a Fukusima atomerőmű egy túlfűtött kuktához hasonlít, 2. Szandika botrányt csinált a kiszavazás végén, mert „mentora” mellett egy idegen nőt látott.
Mivel a közelgő atomkatasztrófáról már a Híradóban is értesülhettek a kedves nézők, a Szandika-gate lehetett az a hívószó, ami a tévé elé szögezte a fél országot. Szandika érdekes színfoltja volt a ValóVilágnak, botrányos belépője és hihetetlen plasztikai sebészeti eredményei mellett keresetlensége, egyenessége egyszerre váltotta ki a magyar médiát irányító két legnagyobb érzelmet: az ellenszenvet és az azonosulást. A káröröm és gyalázkodás rítusai mellé a „mi lányunk jól megmondja” érzése párosul – kell ennél tökéletesebb médiajelenség?
A Csúcsformában című film lett a legnézettebb a kategóriájában, ez a Jackie Chan-típusú akcióvígjáték 1,3 millió embert érdekelt, amiben örömmel fedezi fel az elemző a Bud Spencer-Terence Hill-művek vonulatának továbbélését – pár pofon, egy bűntény, sok-sok nevetés.
Végül egy érdekesség: az m1 egyetlen műsorával került fel a listára, mégpedig a március 14-i Aranyemberrel – Gertler Viktor 1962-es közönségfilmje 791 ezer embert érdekelt, tízezerrel többet, mint ahányat a Bayern-Inter BL-meccs. Jókai lenyomja Riberyt, Gomezt? A magyar irodalom egyik utolsó tömegdiadala.