Kultúra

Azonnal letölthető slágerekkel a kalózkodás ellen

Vége a hetekig tartó rádiós "beetetés"-nek - legalábbis Nagy-Britanniában. A Universal Music és a Sony úgy döntött, azonnal letölthetővé teszik az új slágereket.

Tíz évvel az illegális internetes letöltések elterjedése után Nagy-Britannia két legnagyobb zeneipari szereplője, a Universal Music és a Sony Music úgy döntött, tesz egy lépést a kalózkodás visszaszorításáért.

A két lemezkiadó új ötlete az, hogy ellentétben az eddigi gyakorlattal, azonnal letölthetővé teszi az előadók legújabb dalait. Korábban a legújabb dalokat hetekig játszották a rádiók azok megjelenése előtt, a rádiókból felvett másolatok pedig hamar kikerültek a videomegosztó és fájlcserélő oldalakra is, így a tendencia az lett, hogy mire a slágerek legálisan letölthetővé válnak, sok hallgató már el is veszíti a motivációját, hogy pénzt áldozzon rá.

David Joseph, a Universal Music igazgatója szerint ” A türelem nem szerepel a mai generáció szótárában. Idejétmúlt elképzelés azt gondolni, hogy azzal teremtjük meg az igényt egy dal iránt, ha előtte hetekig játsszuk a rádióban.”

A lemezkiadók az új módszer sikerét az X Factor győztes dalainak azonnali piacra dobásával tesztelték.

“Eddig a Google-ban vagy az iTunes zeneáruházban sokszor két héttel azelőtt kerestek rá legtöbben egy dalra, hogy az egyáltalán megvásárolhatóvá vált. Az érdeklődés ezután lanyhult, vagyis a közönség beleunt a várakozásba – vagy megoldotta a kérdést illegális letöltéssel.”

A Sony, versenytársával egyetértve, ugyancsak áttér az úgynevezett “on air, on sale” megoldásra. Ezzel ellentétes az EMI véleménye, szerintük ugyanis nem lehet minden előadónál ugyanazt a stratégiát alkalmazni, van, akinél a régi módszer, és van, akinél az azonnali elérhetőség lehet sikeres.

AJÁNLOTT LINK:

Rögtön megvásárolhatók lesznek a legújabb slágerek (Quart.hu)
A The Guardian cikke a lemezkiadók új stratégiájáról – angolul (The Guardian)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik