Belföld

2. Az internetes termék vagy szolgáltatás

Magyarázza el a vállalat termékét vagy szolgáltatását a lehető legvilágosabban. Ez különösen fontos a kezdő Internet-vállalatok esetében, ahol a termék újszerűsége vagy a technikai részletek gyakran szorulnak magyarázatra.

Emelje ki a termék vagy szolgáltatás versenyelőnyét vagy különleges tulajdonságait.

Például:

• Megváltoztatja a termék/szolgáltatás azt a piacot, amelyben található lesz?

• Az első piacra lépő termékről vagy szolgáltatásról van-e szó?

• Vannak-e piacralépési korlátok, és mennyire akadályozzák a vetélytársakat?

• Mennyire tartható versenyelőnyünk?

• Az új termék mennyire fogja lecsökkenteni a tranzakciós költségeket?

• Képes a szolgáltatás alacsonyabb áron jobbat nyújtani?

• Gyorsabb lesz általa a folyamat?

• Használatához további termékeket és szolgáltatásokat is el lehet adni?

Az Internet-vállalkozások esetében tisztán látszódnia kell, hogy a magasabb rizikókat jobb üzleti lehetőségek kísérik.

• Amennyiben van ilyen, írja le, milyen jogi védelmet használt terméke vagy szolgáltatása védelmében. Vannak-e szerzői joggal vagy termékszabadalommal védett termékek? A termék piaci bevezetésének milyen jogi vonzatai vannak?

• Hogyan tesz vállalkozása szert bevételre? Milyen bevétel-modellel dolgozik? Csak reklámbevételei vannak, vagy tranzakciós bevételei is?

• Érzékeny-e terméke vagy szolgáltatása a máshol (pl. USA) folyó piaci fejlődésre vagy termékfejlesztésre?

<< Vissza az elejére | Tovább >>

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik