Az élről induló Max Verstappen nyerte meg a Forma-1 Japán Nagydíját, miután az első kanyarban visszaverte Lando Norris támadását és magabiztos versenyzéssel megőrizte az első helyet. A két McLaren ért még oda a dobogóra, Norris lett a második, Oscar Piastri pedig a harmadik. A mercedeses Kimi Antonelli közben történelmet írt.
Verstappen szombaton minden várakozást felülmúlva, pályarekorddal nyerte meg a pole-t – előtte Norris is csúcsidőt ment –, majd a vasárnapi futamon a rajtot is jól kapta el, hamar bevágott riválisa elé, így meg tudta őrizni az első helyét. Az első tízben egyébként nem volt változás, így jobb híján azt jegyezhettük fel, hogy az egyik kanyarban hibázó Liam Lawsont megelőzte Cunoda Juki – ugye a Red Bull két futam után lecserélte az új-zélandit a japánra, kettejük külön meccsének ez ad pikantériát.
Miközben végig lógott az eső lába, az első tízben egy helycsere volt, a többiekkel ellentétben kemény keverékeken rajtoló Lewis Hamilton a hatodik körben előzte meg az időmérő egyik kellemes meglepetését szállító Isaac Hadjart és jött fel a hetedik pozícióba.
Az élmezőnyben George Russell indította meg a kerékcserék sorát, és a boxban jegyezhettük fel a verseny első izgalmas szituációját:
LAP 22/53
Verstappen and Norris exit the pits side-by-side and the McLaren driver gets onto the grass on exit 😱#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/Zg72rTj5hJ
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
A kiálláshullámnak köszönhetően történelmet is láthattunk, a mercedeses Antonelli ugyanis az élre állt ekkor, így ő a valaha volt legfiatalabb versenyző, aki vezetett egy Forma-1-es futamon. Az olasz újonc 18 éves, a korábbi rekordot Verstappen tartotta.
Kimi Antonelli. Formula 1’s youngest ever race leader 👊#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/ND9CD6Wc98
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
A hajrához közeledve Norris csökkenteni tudott a hátrányán Verstappenhez képest, miközben Piastri ott loholt a nyakában – a negyedik helyen autózó Charles Leclerc már bő hét másodperces hátrányban volt. Ment a variálás a McLarennél, Piastri ugyanis jobb tempót diktált, mint csapattársa, izzottak a csapatrádiók. Miközben a McLarenek egymással is törődtek (Piastrinak voltak kósza támadási kísérletei is az előzésre), Verstappen addig stabilan tudta őrizni bő egy másodperces előnyét.
Elég szoros így a verseny az élen, Norris előnye mindössze egy pont Verstappennel szemben. Piastri a mostani dobogójával megelőzte Russellt.
Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Alexander Albon és Oliver Bearmen szerzett még pontot – a Haas versenyzőjét mindenképp ki kell emelni, az eddigi három nagydíjból kettőn is az első tízben végzett. Cunoda bemutatkozása a Red Bullnál nem indult jól: az időmérő kezdetén még közel volt Verstappenhez, majd hibázott a Q2-ben, a versenyen pedig végül csak a 12. lett. Lawson sem alkotott maradandót, 17. helyen zárt, miközben újonc csapattársa, Hadjar szerzett négy pontot.
